• Samenwerkingen

    Media onderwijs, bedrijven en overheidsinstellingen slaan de handen ineen

    Een bijzondere samenwerking

    Het XR lab samenwerkingsverband is een publiek private samenwerking (PPS) tussen onderwijs, bedrijven en overheidsinstellingen die werd opgestart onder de naam TAKE 5. Dit samenwerkingsverband wordt aangestuurd door ROC van Amsterdam, MBO College Hilversum, in nauwe samenwerking met het Mediacollege Amsterdam en Media Perspectives (voorheen Hilversum Media Campus).

    Het doel

    Het hoofddoel van dit samenwerkingsverband is het beroepsonderwijs sneller en beter in kunnen laten spelen op de snel veranderende AV/ICT-arbeidsmarkt. De focus ligt op het ontwikkelen van innovatieve vormen van (hybride) onderwijs met bedrijven in context-rijke leeromgevingen waardoor er proactief ingespeeld kan worden op de technologische en digitale veranderingen in de markt.

    Netwerk

    Het samenwerkingsverband staat ook voor een breed netwerk van bedrijven, onderwijsinstellingen en overheden die (pro)actief bezig zijn om de belangrijkste cross-mediale ontwikkelingen te laten landen in het onderwijs. Daarnaast richt het samenwerkingsverband zich niet alleen op het reguliere onderwijs, maar ook op Leven Lang Ontwikkelen (zowel voor docenten als medewerkers van bedrijven).

    Partners

    Het samenwerkingsverband is een breed gedragen initiatief binnen de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Het bestaat uit toonaangevende en trendbepalende mediabedrijven rond het Mediapark in Hilversum en vanuit de mediabroedplekken in Amsterdam, drie innovatieve brancheorganisaties, de samenwerkende gemeenten binnen de MRA en provincie Noord-Holland.

  • MEDIACOLLEGE AMSTERDAM

    HET NIEUWE KIJKEN

    Het Mediacollege Amsterdam bestaat inmiddels 100 jaar en is een belangrijke opleidingsinstelling voor de mediabranche. De expertise van het Mediacollege is Het Nieuwe Kijken (immersive media).

    ROC VAN AMSTERDAM, MBO COLLEGE HILVERSUM

    HET NIEUWE MAKEN

    De focus van MBO College Hilversum ligt binnen XR lab met name op Het Nieuwe Maken (mediatechnologie).

    Media Perspectives

    HET NIEUWE LEREN

    Media Perspectives is gedreven om een bijdrage te leveren aan de toekomst van de mediasector en het voortouw te nemen in de transformatie. Vanuit ons brede netwerk leggen we onmisbare verbindingen tussen business, kennis en talent en tussen alle partijen in de mediasector.

    Magic Realism

    HET NIEUWE PRESENTEREN (onderdeel van het nieuwe kijken)

    Om snel in te kunnen spelen op deze door technologie gedreven ontwikkelingen en te kunnen innoveren in het onderwijs biedt Het Nieuwe Kijken een platform waar onderzoek en experimenten worden gepresenteerd: Magic Realism.

    All Posts
    ×